Close

2.2.2017

Zaměřte se na komunikaci se svým zákazníkem

Zákazník je zhýčkaný a chce víc. Úspěšní prodejci a poskytovatelé služeb mají svou marketingovou strategii naplánovanou do nejmenšího detailu a jasnou vizi, čeho chtějí dosáhnout. A proč?

Protože je to v dnešní době nezbytné.
Protože konkurence nespí.
Protože strategie v dnešní době stojí čas a peníze.
Protože každý potřebuje věrného zákazníka.
Protože zákazník si může vybírat z mnoha služeb a nabídek.
Protože komunikace k zákazníkovi musí mít originální nápad. 

Máte tedy ve své strategii naplánované všechny důležité body?

1. Odlišení se
Je to opět jenom o nápadu. Pokud své zákazníky chcete zaujmout svou nabídkou, musíte k tomu přidat něco navíc. Máte naplánovanou kampaň na Facebooku, nabídku pro stálé zákazníky do mailu, nějakou anketu či soutěž na sítích? Možností, které vedou k vyšším tržbám je nepřeberné množství. Obsahový marketing na Facebooku, Instagramu, Pinterestu, LinkedInu, vlastní blog, cross-marketing, uzavření partnerství s další značkou, P/R zmínky o Vašich výrobcích či službách na navštěvovaných webech či profilech blogerů atd.

2. Facebook
Potencionální zákazníci jsou zhýčkaní, hledají nové informace, komunity/skupiny obdobně smýšlejících osob, sdílejí mezi sebou zážitky, zkušenosti a rady. Chtějí víc. Potřebují objevovat, seznamovat se a zjistit co nejvíce informací o daných produktech. A to všechno by měli najít právě na Vašem Facebooku. Díky navázání takového vztahu se k Vám budou vracet a ledacos Vám i odpustí. Protože na konci “cítí” toho člověka z masa a kostí, který se jim snaží vyjít vstříc, a proto si u něj něco koupí. K tomu se přidá vhodná propagace jednotlivých výrobků, placené příspěvky, nějaké to video a fanouškovská základna narůstá. A z té se formují Vaši zákazníci.

3. Komunikace a zpětná vazba
Reagovat včas a odpovídat na dotazy je nutnost. Může se stát cokoliv, jsme lidé. Avšak důležité je v případě chvály poděkovat a v případě stížnosti se omluvit. Dobré je zjistit, jak s Vámi byli zákazníci spokojeni např. v minulém roce, a požádat je o tipy k vylepšení Vašeho e-shopu či poskytovaných služeb. Můžete být překvapeni, jaké skvělé nápady se Vám v anketě sejdou. A že je pak můžete motivovat nějakým voucherem či dárkem k nákupu či další návštěvě, není potřeba zmiňovat.

4. Recenze
Dnes již nedílná součást při rozhodování. Ruku na srdce, každý z nás se před rozhodnutím využití služby či koupě produktu začte do recenzí a doporučení. A proč? Chceme získat tu jistotu, že nakupujeme správnou věc a můžeme se na ni jen těšit. Proto je dobré se zákazníky komunikovat v reálném čase anebo s rozumným časovým odstupem. A opět reagovat na ty dobré recenze poděkováním a špatným navrhnout řešení.  

Tipů a trendů, které bychom zde vypisovali je neuvěřitelné množství. Možností, jak propagovat svou značku, je nepřeberné množství a záleží na tom, jak moc se tomu můžete a chcete věnovat. Inspirace je všude kolem. Tak si vezměte tužku a nápady si hoďte na papír. Od těch nejšílenějších až po zdánlivě jednoduché. Pak si je vyhodnoťte, vyčíslete náklady, odhadněte svůj čas a vyberte schůdnou variantu. A pusťte se do toho!

Pokud by Vás zajímalo, co bychom s Vaší firmou, restaurací či e-shopem vymysleli my, napište nám.
Projdeme s Vámi celý koncept, ať už nový či stávající, a společně najdeme tu jedinečnou strategii pro Vás.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *