Close

8.9.2016

I vaše babička používá sociální sítě

I bratr, sestra, neteř a její manžel. Prostě každý má Facebook. V roce 2012 byla často googlovaná otázka „proč mít Facebook” a po čtyřech letech se sloveso „mít“ transformovalo na “inzerovat“. A mezi těmi dvěma stavy se každodenně nachází 4 milióny Čechů.  Každý den se celosvětově na Facebook nahraje kolem 350 miliónů fotek. Ta čísla jsou neuvěřitelná a zároveň všeříkající. Život se částečně přesunul na Facebook. Můžeme říkat, že nás to nezajímá, že ho nepotřebujeme. Ale základním faktem zůstává, že se tam pohybuje většina lidí v produktivním věku, a podle doporučení, obsahů a hezkých fotek se rozhoduje, co si koupí a kam zajde. Z hlediska reklamy a propagace je to vlastně kouzelné místo. Není nic horšího než kočičinec v housce

Nic lépe nepodtrhne Vaše textové sdělení než dobrá fotografie. Nerozmazaná, bez zbytečných filtrů a vyfocená ve dne. Pokud váš burger bude skvěle chutnat, ale na fotce bude vypadat jako kočičinec v housce, tak se vám hosté do restaurace nepohrnou. Stejné to bude, když si fotku stáhnete z internetu či databanky. Lidé na síti nejsou hloupí a poznají to.  Fotky z databází jsou na jedno brdo a vy si stavíte váš digitální obraz, na to nezapomínejte. Další častou chybou je překlep nebo hrubka. Když si nevíte rady, jak a co sdělovat světu přes váš Facebook, inspirujte se jinde. Určitě jich najdete mnoho v záložce „to se mi líbí“. A není přeci nic lepšího než sledovat, jak se i váš podnik či služba líbí stále více lidem. Uživatelé jsou náročnější, a proto se vyplatí věnovat čas i energii vaší komunikaci na síti.

Komunikujte s vašimi fanoušky
Ptejte se, jak se jim fotka líbí. Jestli jim chutnalo. Co si myslí o nové barvě kolekce oblečení. Nechte je hlasovat. Jsou to ty nejcennější odpovědi, které získáte, a váš profil bude víc a víc vidět. Poskytujte informace a novinky, co se u vás děje. Kam se chystáte na venkovní prodej či na festival. Představujte své zaměstnance a spolupracovníky. Pochlubte se úspěchy či pochvalnými recenzemi. To všechno sdělujte a šiřte dál. A šiřte dobrou náladu,  zábavu a váš příběh. Nebojte se vytvořit příspěvek a poděkovat i za 100 fanoušků.  Oni jsou totiž ti, kteří vás veřejně před všemi přáteli i ostatními lidmi doporučují.

Udělejte si svůj pravidelný rituál
Nikdo učený z nebe nespadl a za pár měsíců uvidíte i vy sami na vašem profilu, jak se zdokonalujete. Nemusíte postovat pravidelně každý den, ale začněte třeba 3 x týdně.  V pondělí můžete popřát hezký pracovní týden s nějakou motivací, ve středu napsat nějakou novinku a v pátek popřát hezký víkend a pozvat na trhy, kam se chystáte.  Za nějakou dobu se zlepšíte a budete sami na sebe pyšní, co jste už dokázali.  A pokud na tuto činnost opravdu čas nemáte, najděte si někoho, kdo se vám o vaše sítě bude pravidelně a s láskou starat.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.