Close

26.8.2016

Trocha strategie nikoho nezabije

Opravdu bude nutné sestavit si strategii. Je to úplně stejné jako když plánujeme cestu. Víme, v kolik chceme vyrazit, kdy tam chceme být a jaké průjezdné body a zastávky dáme, případně mineme.  Velmi důležité je také fakt, kolik za cestu utratíme a podle toho následně volíme dopravní prostředek.  Ano, každá cesta je cíl a dá se určitě jít i pěšky a přespávat ve stanu. Jenže, drkocat se takto do jižní Itálie je nesmysl.

Prostě se ptejte! Sami sebe a dalších lidí kolem!

Pokud již nějaké zákazníky či klienty máte a jste spolu navzájem spokojeni je nejjednodušší rozšířit právě tuto cílovou skupinu. Vytvořte dotazník, anketu či průzkum spokojenosti a vylosujte z respondentů  výherce pár voucherů. Ptejte se, a ptejte se chytře. Na minulost, současnost a budoucnost. Odkud vás lidé znají, jak dlouho jsou vašimi zákazníky,  jestli od vás chtějí přijímat informace z vašeho facebooku, instagramu, webových stránek či newsletteru, a jak často. Co mají lidé u vás rádi, co ne, co by zlepšili a přivítali; na jakém sociálním médiu tráví čas, jaká čtou média, jaké sledují blogery, atd. Když se vám sejdou výsledky vašeho průzkumu, budete mnohem chytřejší. Budete znát vaše plusy a mínusy ze zákaznického pohledu. Můžete hned zamakat na nápravě, případně se rovnou omluvit za nějaké nesrovnalosti. Naše zkušenost je, že nejvěrnějšími zákazníky či uživateli jsou lidé, se kterými jsme zažili nedorozumění, nějakou chybu či přešlap a omluvili jsem se jim. Některým jsme připsali kredit či jsme věnovali dárkový voucher (vždy časově omezený). Anketu pošlete na emailové adresy, připněte na facebook a na webové stránky. Sbírejte odkud vám přicházejí jaké odpovědi.  Budete mít ucelený obrázek.

A poté následuje zamyšlení. Kde se cílová skupina, kterou potřebujeme oslovit, často nachází. Sleduje facebook či instagram? Kolikrát denně? Sleduje politické třenice na twitteru nebo se sdružuje ve skupinách na Linkedinu? Chodí se bavit večer do barů nebo pravidelně běhá ve Stromovce?  Pracuje naproti vaší provozovně? Nachází se v uzavřených skupinách na facebooku? Sledují nějakou významnou osobnost či blogera? Přemýšlejte a klaďte si dokola podobné otázky. Znáte-li na ně odpovědi, bude mnohem snadnější a úspornější zacílit reklamu a zvolit formu sdělení tak, aby měla co největší přínos. Pokud tedy nepraktikujete heslo, zaplať a zmiz. 

Víc očí, víc vidí. 

Věnujte přípravě opravdu dostatek času,  ať máte co nejdřív jasno. Požádejte o radu kamarády a přátele. Není nic jednoduššího než získat zpětnou vazbu na anketu a vyvarovat se zbytečné chybě, překlepu či nesmyslně položené otázce. Prostě si to nechte zkontrolovat od párů očí, kterým věříte.

Mrkněte na svůj facebook a webové stránky, jsou atraktivní pro vaši cílovou skupinu? Nepotřebovali by náhodou lákavější a modernější obsah? Co se třeba podělit o recepty, které vám hosté chválí. Přemýšlejte, pokud něco dáte, něco za to dostanete. Mnoho podniků a provozů mají své blogy. Píšou o tom, co se u nich děje, radí, sdílí informace ze světa a propagují tím svou značku. Takto k sobě bezplatně můžete přitáhnout pozornost. Nevíte si rady? Tak googlujte. Najděte sobě podobné podnikatele ve světe, mrkněte, jak to dělají, jaké druhy sociálních médií používají a inspirujte se.  Najděte tak svůj digitální styl.

Příště se rovnou podíváme na sociální média Facebook a Instagram.

Pokud víte, že přesně výše jmenovaný průzkum a přípravu strategie potřebujete a nemáte na něj bohužel čas, ozvěte se nám.  Nás tyhle věci opravdu baví.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *